Засідання працівників педагогічної професійної спільноти асистентів вихователів / вихователів груп ЗДО з інклюзивною формою навчання
17.04.2025 року згідно з річним планом роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Ренійської міської ради Ізмаїльського району відбувся семінар-практикум «Лялька як персона» для педагогічної професійної спільноти асистентів вихователів груп з інклюзивною формою навчання ЗДО Ренійської міської ради.
Зустріч провела координатор спільноти, психолог КУ «ЦПРПП» РМР Марина ТУЛУШ-БОПРЕ.
Головним пріоритетом сьогодення залишається сприяння збереженню психологічного здоров’я вихованців закладів дошкільної освіти.
Дитина приходить у світ не для того, щоб існувати, а для того,
щоб у ньому жити»
С.Ф. Русова
Психологом Мариною Тулуш-Бопре було рекомендовано вихователям/ асистентам вихователів в системі освітнього супроводу дітей груп з інклюзивною формою навчання розробку та впровадження методики «Persona Dolls» (Лялька як персона). Спілкування дітей та педагогів через ляльок значно полегшує взаємодію під час вирішення складних питань та забезпечує діалог «на рівних».
Методика має давню історію та була розроблена у 50х рр. XX ст. з метою дослідження і протистояння упередженням та дискримінації . Ця методика забезпечить особистісно-орієнтовану стратегію та індивідуально-диференційований підхід до кожного вихованця.
Запропонована методика відповідає вимогам Базового компоненту дошкільної освіти та сприяє його реалізації за освітніми лініями «Особистість дитини», «Дитина в соціумі».
Ляльки-персони – це не іграшки для дітей, а інструмент для педагога.
Заняття з використанням ляльок дають педагогам змогу:
-підвищити рівень участі дітей;
-спонукати їх активно слухати та розвивати у дітей відповідні навички;
-приймати відповіді кожної дитини і надавати позитивний зворотний зв'язок;
-реагувати на проблемні питання, які виникають в дитячому колективі (або на запит батьків).
Ляльки-персони та їхні особисті історії допомагають дитині:
-краще усвідомити власну індивідуальність;
-навчитися позитивно сприймати себе, власні культуру, соціальне походження, сімейні обставини.
Ляльки-персони дають змогу проводити ефективні, стимулюючі та цікаві бесіди, спрямовані на подолання дискримінації, формування емоційної грамотності, обговорення проблем гендерної рівноправності.
Ляльки та їхні особисті історії спонукають до співчуття, допомагають усвідомити, що прізвиська, дражніння, виключення з гри і несправедливе поводження завдають такого ж болю, як стусани чи інші агресивні фізичні дії.