Особливості викладання предметів громадянської та історичної освітньої галузі у 2024/2025 навчальному році
Відповідно до плану роботи КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Ренійської міської ради 22 серпня 2024 року в онлайн форматі відбулася серпнева зустріч професійної спільноти вчителів громадянської та історичної освітньої галузі «Особливості викладання предметів громадянської та історичної освітньої галузі у 2024/2025 навчальному році».
Відкрила захід Ірина ЧОБАНУ, директор КУ «ЦПРПП» РМР, яка наголосила на тому, що постійний розвиток освіти є необхідністю для забезпечення конкурентоспроможності нації на глобальному рівні. В Україні ці зміни набувають особливої актуальності, враховуючи нові соціальні, економічні та політичні реалії. Відповідаючи на виклики сучасності, система освіти впроваджує нововведення, які не лише роблять навчання більш ефективним, але й цікавішим для учнів. Це стосується і предметів громадянської та історичної освітньої галузі.
Далі Ірина Валентинівна провела огляд Держстандарту громадянської та історичної освітньої галузі у 7 класі НУШ.
Більш детально розкрив особливості організації та інновації викладання історії у 2024/2025 навчальному році у своєму виступі лідер педагогічної професійної спільноти громадянської та історичної освітньої галузі ЗЗСО РМР – вчитель історії Ренійського ліцею №2 РМР – Андрій МИХАЙЛИЧЕНКО. Він наголосив на тому, що Міністерство освіти і науки України затвердило Концептуальні засади реформування історичної освіти в системі загальної середньої освіти, а саме про те що концептуальні засади — це документ, який визначає шляхи подальшого реформування історичної освіти, зокрема і з огляду на виклики війни. Він не вносить зміни в чинні накази МОН, модельні навчальні програми, підручники тощо, проте окреслює напрям реформування.
Також, Андрій Андрійович т а Ірина Валентинівна розповіли про зміни в оцінюванні учнів 5-9 класів, які Міносвіти затвердило на початку серпня, а саме, про те що залишаються рівні та 12-бальна шкала. Проте тепер дається свобода закладу освіти використовувати власну шкалу оцінювання. Як пояснили у відомстві, мета таких змін — узгодити систему оцінювання в класах Нової української школи (НУШ) з Державним стандартом базової середньої освіти.
Підсумком заходу стало обговорення отриманої інформації та визначення того, що освітні зміни, які заплановані на 2024-2025 навчальний рік, демонструють рішучість та прагнення досягти сучасних стандартів у навчанні. Особливу роль в цих процесах відіграє вивчення в закладах загальної середньої освіти предметів громадянської та історичної освітньої галузі.